Vandaag Blue Mountains

7 januari 2019 - Leura, Australië

Pleegbroeder Koos

Vandaag 7-01-19 naar de Blue Mountains, Cees kan niet wachten om de Three Sisters te bewonderen. Deze imposante rotsformatie is een van de grote trekpleisters in dit Nationale park. Rest de vraag of Kees dit goed heeft begrepen want hij heeft namelijk z’n mooiste bloesje aangetrokken... daar zijn dit soort zusters niet gevoelig voor.

De weersvoorspellingen kregen gelijk, het heeft bijna de hele dag licht gemiezerd maar daar hadden we ons goed op gekleed. Het begon al lekker omdat we aanvankelijk in een foute richting liepen. Dat vonden we echter geen probleem want als we dat niet gedaan waren we daar nooit geweest. Nadat we de juiste weg hadden gevonden waren we vrij vlug bij één van de vele beginpunten waar we begonnen met het begin van de wandeling.

Wat een geweldige natuur! Veel rotspartijen, watervallen en watervalletjes, een waanzinnige diversiteit van oeroud bos, huizenhoge bomen... prachtig om te filmen. Cees filmde zoveel watervallen dat de komende tijd alléén de waterstanden op zijn camera te zien zijn.

Ruim vier uur wandelen, extreem klimmen en dalen en prachtige vergezichten. (hoewel de bewolking soms wel hardnekkig was)

aan het einde kregen we een mooi toetje voorgeschoteld… we moesten nog een paar trappen op... 900 stuks… en die moet je uiteraard omhoog als je boven wil komen!

Waanzinnig steil dus dat was extra afzien. Maar in de ‘ellende’ ook veel lachen.

Mensen kwamen vrolijk naar beneden, maar dachten er niet bij na dat ze ook weer naar boven moesten... OF ze moesten vier km verder wandelen-klimmen-dalen naar de eerstvolgende uitgang.

Het waren vaak Chinese toeristen met slecht schoeisel zoals slippers, sandalen, en zelfs een hittepetitje met goudkleurige pumps.

Maar we hebben het gered, na deze exercitie kunnen we concluderen dat er met ons hart niets mis is. Bovengekomen bij het infocentrum, volledig uitgeput, ging een HEERLIJK Ginger biertje er dankbaar in.

Toen we daar zaten bleek dat Cees bloedde aan zijn nek. Hij had onderweg wel een soort rups van zijn arm geveegd maar daar verder geen acht op geslagen. We schoven hem direct door naar een EHBO post bij het infocentrum. Na inspectie bleek het wondje van een bloedzuiger te zijn.

Wiel trok ff zijn sokken op en wat bleek… er zaten op Wiel’s voeten wel 5 vieze profiteurs illegaal te smullen van Wiel’s bloed.

Na een grondige schoonmaakactie waren de bloedzuigers verwijderd en de wonden ontsmet.

Maar toen bleek dat ook Koos slachtoffer was geworden... normaal is hij dat NOOIT!!!

Teruggereden naar ons appartement met een toevallige taxi. (dat is een taxi die er toevallig staat) Alle kleding, schoenen, tassen, voedsel, drank, schoeisel, tassen, portemonnees met inhoud de wasmachine in en op 90 graden Celsius gewassen.

Hoe het uit de machine kwam... daar hebben we het niet over. De schrik met een glas Cabernet Sauvignon weggespoeld.

Maar om bij het begin beginnen, het ging erover dat Cees de Three Sisters wilde ontmoeten en daarom zijn mooiste bloesje had aangetrokken...

Dit is helaas niet gelukt want het was te mistig (zie foto).

Bye Folks, dit was het voor vandaag.

1. Anja en Marcel:
    7 januari 2019
    we hebbe waer genaote van det slap ge-ouwe-hoer!
    mooie foto's
    enjoy!!
  2. Tooske:
    Bloedlink daar dus
  3. Agnes:
    8 januari 2019
    Lijkt mij prachtig maar je moet er wat voor over hebben! De enge bloedzuigers hebben wel hun best gedaan. Niets voor mij! Fijne reis verder en breng die beestjes niet mee aub
  4. Marie-Louise van Rhee:
    8 januari 2019
    Jullie hebben genoeg lol ! Genieten!!
  5. Iva koster:
    O jee! Opa bloed😳? maar snel een kus en pleister er op zegt Joas. 😘
  6. Otto:
    Mooi verhaal
  7. Marijn Koster:
    8 januari 2019
    Bin maar bliej det 't weer ietsje minder waas. 30 graden en volle zon mak zo'n parcours vuul zwaorder. Aan de andere kant...Dan had Kees wal die 3 berg kinne fotograferen Natuurlijk😉