20-01-2019 Hervey Bay

21 januari 2019 - Torquay, Australië

Family

We hadden een paar dagen geen internet, daarom zijn we even 'uit beeld' geweest.😉 Zaterdag zijn we vroeg vanuit Byron Bay vertrokken naar Kingaroy waar nicht Helen en haar man Russel een caravanpark bezitten. We gingen tussentijds langs Surfers Paradise om te brunchen. Vanwege de naam omdat we dachten dat dit een leuk strandje was voor surfers. Maar het bleek een grote en mondaine badplaats te zijn met een prachtige boulevard.! Daarna richting Kingaroy. We hadden op een bepaald kruispunt afgesproken, daar bleek een oud wegcafé te zijn, net een cowboysaloon waar zelfs wat echte cowboys zaten.😏 Het weerzien met Helen en de kennismaking met Russel werd met een biertje beklonken waarna we vertrokken naar Kingaroy. Nadat we ons hadden geïnstalleerd in onze stacaravan, eenvoudig maar verder oké, gingen we gezamenlijk dineren bij het restaurant vlak tegenover het park. Het werd er supergezellig, iedereen kent elkaar daar en gasten vroegen het bezoek uit Nederland hoe Australië hen beviel. Na het eten wat nagenoten en goed geslapen.! We waren om zeven uur weer op want Helen en Russel hadden een dagtocht gepland naar Gayndah, waar het gezin van onze ome Jans en tante Annie altijd hebben gewoond. We reden onderweg naar prachtige plekken op heuvels vanwaar we konden genieten van mooie uitzichten. Ook brachten we een bezoek aan de farm van een vriendenstel, een enorme farm met kilometers grond en tig rundvee. Het was een ervaring die we met een georganiseerde reis nooit hadden meegemaakt. Hier kregen we ook de lunch aangeboden. Nadat we afscheid genomen hadden vervolgden we onze weg naar Gayndah. We kregen een mooie rondleiding, de scholen die ze bezochten, de huizen waar ze hadden gewoond, de vroegere boerderij van onze oom en tante ligt op een heuvel die bij de bewoners nog altijd bekend is als Koster's Hill.👌 Helen en Russel liepen totaal onverwacht nog een paar schoolgenoten tegen het lijf, dat was heel leuk. We liepen ook even naar de kerk waar ze toentertijd zijn getrouwd en waar ome Jans in het koor zong, ook vaak solo met de organiste tijdens bijzondere diensten. En wie was er in het kerkje aanwezig..? Kim Koster, een oude studiegenoot van Helen. Ze hadden samen hun studie voor onderwijzer gedaan en hij is momenteel hoofdonderwijzer op de katholieke basisschool in Gayndah. Ook is hij als vrijwilliger werkzaam in de kerk... als koster... en daarom troffen we hem daar puur toevallig aan. Een leuke sympathieke man maar hij is voor zover bekend geen directe familie. Na ons bezoek aan Gayndah hebben we onderweg afscheid genomen van Helen en Russel, zij weer naar Kingaroy en wij reden verder naar Hervey Bay waar neef Toni en zijn vrouw Diana ons al opwachtten bij de poort... de eerste keer dat we elkaar ontmoetten.! Verder... samen biertje gedronken, koffers uitgeladen bij onze super-de-luxe stacaravan, gedoucht, met Toni en Diana spaghetti gegeten, op verzoek van Kees want hij lust geen vis.😐 Vandaag is het maandag... Rustdag op prachtige camping vlakbij de oceaan.

1. Joze:
    21 januari 2019
    Jee wat een mooi verhaal en een geweldige ervaring voor jullie prachtig..... Geniet nog maar van jullie laatste week..... Groetjes aan allemaal 🙋‍♀️
  2. Coby:
    21 januari 2019
    Echt super tof. De naam Gaynday herrinner ik me nog dat annie en jans daar woonde. Geniet nog heerlijk. Groetjes
  3. Marie-Louise van Rhee:
    21 januari 2019
    Wat gaaf dat jullie allemaal familie zien en zoveel mee maken! Geniet van jullie laatste week!
  4. Gé Valkenburg:
    22 januari 2019
    ik ben ook al eens in Kinrooi geweest
  5. Groetjes Martien en Annemie:
    22 januari 2019
    Det zuut der te gek oet, nog vuul plezeer
  6. Agnes:
    23 januari 2019
    Leuk om jullie familie te ontmoeten en zoveel moois te zien! Aan biertjes hebben jullie geen gebrek zo te lezen. Geniet van de natuur en het klimaat. Hier ligt sneeuw! Ook mooi! De laatste week alweer! !