Hunter Valley

8 januari 2019 - Hunter Valley, Australië

Pool

oké dan, dan zal ik ook maar eens proberen een blog te schrijven.
Ik ben al lang niet meer zo vroeg opgestaan als op deze trip,
7:00u wakker, omdraaien maar toch maar om half 8 opstaan.
Inpakken, een paar boterhammen eten en een kop koffie/thee gedronken, en
om 10.00 uur uitgecheckt om naar de 3 sisters te rijden om te kijken
of ze er vandaag wel waren (gisteren heb ik ze niet gezien ondanks mijn
mooie blouse)
Ze waren al vroeg op en in al hun pracht en praal (met ietswat mist) te zien en we
hebben toch nog een paar mooie foto’s kunnen maken
Na een uurtje zijn we op weg gegaan naar het Crowne Plaza Hotel in Hunter valley,
het wijn gebied van Australië. Onderweg hebben we een kwartiertje pauze gehouden.
Om 14:00u kwamen we aan bij het hotel.
Prachtige accommodatie met een privé zwembad dat we helaas moeten
delen met een paar andere gasten, maar och, wij zijn de beroerdste niet.
Na ons geïnstalleerd te hebben (en het plaatsen van een extra bed), zijn we
even het hotel gaan inspecteren en een pilsje gaan drinken.
Ja jullie lezen het goed, zelfs ik moest er aan geloven, wat wil je met zulke
drinkebroeders, maar ja, cola en sparkling water gaan ook vervelen op den duur.
Terug naar de kamer om ons klaar te maken om een stuk kangoeroe te gaan verorberen
in het 3 sterren restaurant van het hotel.
Eindelijk mijn niveau, begeleiding naar de tafel en servet op de schoot, tsjongejonge.
Wel lekkere kip (graan gevoerd, dus geen plof kip) met geiten voer (sla dus) en komkommer
met tomaatjes gegeten. Kopje koffie na en de jongens natuurlijk een glaasje wijn.
Daarna een kwartiertje over het terrein gelopen en toen naar het appartement een eigen fles wijn soldaat maken en ik natuurlijk aan de vruchten drank.
Morgen gaan we de omgeving verkennen en op zoek naar een wijnboerderij
Maar hierover meer in de volgende blog.