Volgend deel

5 januari 2019 - Sydney, Australië

10 kilometer op de stappenteller en 2 kilometer op het terras... 35 graden! We hebben onze derde en tevens laatste dag in Sydney er op zitten, wat een grote en levendige stad... Vanmorgen via de indrukwekkende Harbor Bridge naar Milsons Point gewandeld, aan de oever van de Parramatta River die uitmondt in de Tasman Sea. Bij Milsons Point hadden we afgesproken met de drie kinderen van Peter en Yvonne, onze Australische neef en nicht. Peter is helaas in mei 2017 overleden. We hadden Rachel, Nathalie en Nick nog nooit gezien maar het werd een hartelijke ontmoeting. Nathalie had ook haar zoontjes Sebastian en Marcel meegebracht. In de koelte en de schaduw onder Harbor Bridge hadden we een gezellige picknick-brunch. Na ons afscheid zijn we weer terug gewandeld. Op Harbor Bridge spraken we een zgn. Security. Hij stond er 12 uur per dag... Dat vond hij geen probleem want hij had maar een 4-daagse werkweek(...). We besloten te  rusten op het eerste terras dat we tegen zouden komen... Bleek daar een soort Oktoberfest aan de gang compleet met schlagers, mädl en pullen bier! Kees dacht aan een Fata Morgana, maar als je dorst hebt worden principes wat makkelijker aan de kant geschoven.☺ Daarna zijn we in de Botanical Garden terecht gekomen, en we genoten van de prachtige bloemen en tientallen soorten huizenhoge kamerplanten. In het hotel hebben we ons even opgefrist en daarna zijn we gaan eten bij een Thais restaurant. We waren amper binnen toen er een gigantisch onweer uitbrak, nog nooit meegemaakt. Toen dat na een paar uur was weggetrokken zijn we even bij de Mallown Pub geweest. We waren op tijd terug in het hotel, morgen weer vroeg op en dan naar de volgende bestemming... The Blue Mountains... Cheers, See ya'll...😏

1. Hanny:
    5 januari 2019
    Dat ziet er gezellig uit!! Heerlijk de hele dag buiten!! Enjoy
  2. Joze:
    5 januari 2019
    Heerlijk en te gek dat jullie daar kindere van Peter en Yvonne hebben ontmoet, jammer dat Peter dit niet meer heeft mee mogen maken enjoy 😎
  3. Marie-Louise van Rhee:
    5 januari 2019
    Jullie hebben het goed naar jullie zin zo te horen. Super dat jullie eindelijk met familie kennis hebben gemaakt! Goede veilige reis !
  4. Agnes:
    5 januari 2019
    Leuk om jullie reis te volgen vanuit mijn huiskamer. Lijkt mij te gek zo'n trip en dat met drie broers! En het drankgebruik blijft op peil zo te lezen!